3. nädal

 Aeg läheb aina kiiremini, päevad tunduvad lühemad ja see teeb juba natuke nukraks. Alles saime teineteisele öelda, et me ei lähe siit veel niipea kuhugi ja enamus aega on ees, aga nüüd ...

Kolmas nädal algas paraja üllatusega. Puutöö tunnis andis õpetaja meile klotsid ja ülesandeks oli sealt viisnurk välja taguda! Millegipärast otsustas seekord õpetaja, kes siiani meiega prantsuse keeles rääkis, üle minna viipe-ja kehakeelele. Me ei saanudki aru, millest see ajendatud oli ja miks ta arvas, et selline meetod paremini töötab, aga tunne oli nagu vaataks tummfilmi või õppetöö toimuks vee all. Nagu sellest veel vähe oleks, osutus puitklots eriti kõvaks ja peksime seda päris vihaga nii et tükke lendas. Hiljem selgus, et tegemist oli pöögipuidust klotsiga. 


Jätkus töö toolidega. Kui tundus, et enam keerulisemaks ja raskemaks minna ei saa, siis sai ikka küll. Kui endale tundus, et täitsa hästi tuleb juba midagi välja, siis tuli õpetaja kaugelt "No-no-no!" ja kõik algas otsast peale. Aegajalt tuli nutuvõru ümber suu ja selline tunne, et ei ole võimalik enam paremini teha. Aga hiljem ajas ennastki naerma, milliste  Eks igal meistril oma käekiri ja mingid detailid võivad pisut erineda, aga õpetaja sõnum oli: "Nii teha ei ole vale, aga mina olen õpetaja ja teie olete minu tunnis ja siin teeme nii nagu mina teen." Aina enam tekib aukartust ja lugupidamist nende vastu, kes seda rasket ja aeganõudevat tööd teevad. 




Teises puutöö tunnis, kus eelmisel nädalal 6 klotsist pidime sõlme kokku saama, anti uus ülesanne. Pidime käsitsi kahte erinevat tappi tegema. Samal ajal käisid erinevad puutöö õpetajad meie klotsi müsteeriumit lahendamas. Tulid kõik hõlmad laiali, aga kadusid varsti vaikselt ära. Mingi viga on joonistes sees ja kokku see sõlm ei lähe, tee mis tahad. 





Puutöö tunnis pakkus õpetaja proovida kuldamist. Imeõhuke kullaleht oli vaja õrnalt puhudes ja noaga aidates siledaks saada ja siis pintsliga liimiga kaetud pinnale panna. Kes soovis sai ka kulda süüa.  




Ühel päeval kuulasime teise aasta õpilaste praktikaaruandeid. Praktika kestus oli 7 nädalat ja praktika kohad ja seal tehtud tööd ja ülesanded olid väga erinevad. Mõned õpilased olid ka Prantsusmaalt väljaspool praktikal olnud. Huvitav oli vaadata, kuidas neid õpetatakse ettekandeid tegema ja mida neilt nõutakse. See kõik valmistab õpilasi ette 3.kursuse lõputöö kaitsmiseks. Tuuakse välja plussid ja miinused, teised õpilased esitavad küsimusi, õpetaja jälgis, et ettekanne jääks 15 minuti sisse. Närvid olid päris pingul, nii mõnigi pisarates. 


Aga et koolielu liiga pingeliseks ei läheks ja oleks pisut vaheldust, toimus kolmapäeval karneval vabalt valitud teemalt. Noored olid kohe elevil ja rõõmsameelsemad.


Ootamatult ruttu saigi nädal läbi ja juba reede lõunaajal pühkisime Reveli tolmu jalgadelt. 






Kommentaarid

Populaarsed postitused